Learn to Create – Ενημερωτικό Δελτίο 1
Η Συνοπτική Έκθεση (Παραδοτέο 1 του έργου) είναι online!
Στον ιστότοπό του έργου Learn to Create– προώθηση της μάθησης με βάση την εργασία στις πολιτιστικές και δημιουργικές βιομηχανίες της Ευρώπης, μπορείτε να δείτε το πρώτο αποτέλεσμα του έργου – και να το κατεβάσετε δωρεάν!
Η Συνοπτική Έκθεση είναι το αποτέλεσμα της κοινής εργασίας όλων των εταίρων και είναι διαθέσιμη σε 6 γλώσσες.
Παρέχει μια επισκόπηση των τομέων του Δημιουργικού και Πολιτιστικού Τομέα (ΔΠΤ) σε όλες τις χώρες-εταίρους μας (Ηνωμένο Βασίλειο, Πολωνία, Ισπανία, Ιταλία, Ελλάδα και Σλοβακία) και παρουσιάζει τις κύριες έννοιες, μεθοδολογίες και εργαλεία που χρησιμοποιήσαμε για την εφαρμογή της Μάθησης με βάση την Εργασία (WBL) στον πολιτιστικό και δημιουργικό τομέα. Επικεντρώνεται στις ειδικές ικανότητες που χρειάζονται οι επαγγελματίες εκπαιδευτικοί στο πλαίσιο του ΔΠΤ και εξηγεί πώς μπορούν να αναπτυχθούν μέσω των μεθοδολογιών “μάθησης μέσω της πράξης” που προωθεί η WBL.
Ειδικότερα: Το Κεφάλαιο 3 δίνει μια επισκόπηση των τομέων της δημιουργικής και πολιτιστικής βιομηχανίας- το Κεφάλαιο 4 επικεντρώνεται στην `μάθηση με βάση την εργασία’ στους πολιτιστικούς και δημιουργικούς τομείς- το Κεφάλαιο 5 αναλύει την ποιότητα των εμπειριών WBL. Η έκθεση προσφέρει επίσης ενδιαφέρουσες πληροφορίες σχετικά με τα υπάρχοντα εργαλεία για μια αποτελεσματική διαδικασία μάθησης με βάση την εργασία και τη μάθηση από ομότιμους στη μάθηση με βάση την εργασία.
Οι επαγγελματικές προκλήσεις σε αυτούς τους ιδιαίτερους καιρούς …
Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε ένα σύντομο απόσπασμα από την έκθεση που εστιάζει στις νέες προκλήσεις για την εργασία του μέλλοντος, λόγια που είναι ακόμη πιο αληθινά σε αυτούς τους ιδιαίτερους καιρούς της «έξυπνης εργασίας»
“Οι προκλήσεις του σημερινού κόσμου και ο ρυθμός των αλλαγών σε κάθε πτυχή της ζωής καθιστούν την ιδέα της δια βίου μάθησης αναγκαία. Κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος ποιες θα είναι οι θέσεις εργασίας του μέλλοντος, ποια θα είναι η αγορά εργασίας. Από την άλλη πλευρά, οι εργασίες που εκτελούνται σήμερα απαιτούν συνεχή ενημέρωση των γνώσεων, αποκτώντας νέες δεξιότητες – δεν υπάρχει κανένα επάγγελμα που να μπορεί να εκτελεστεί με τον ίδιο τρόπο, χρησιμοποιώντας τα ίδια εργαλεία και μέσα σε όλη τη διάρκεια ζωής κάποιου/ας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η εκπαίδευση αντιμετωπίζει συνεχώς νέες προκλήσεις – αφενός, ο «χώρος αποθήκευσης» εύκολα προσβάσιμης γνώσης αυξάνεται με αδιανόητο ρυθμό και, αφετέρου, αποτελεί πλέον πρόκληση το να βρεθούν οι απαραίτητες πληροφορίες και να ξεχωρίσει η γνήσια γνώση από την ψευδή ” (Συνοπτική Έκθεση, σελ. 22)